De remklauwen worden geverfd met twee maten kwasten om tot in de details te kunnen werken en overal goed bij te komen. De kwasten zijn extreem zacht waardoor het eindresultaat geheel streeploos is en lijkt alsof de klauwen gespoten zijn. Iedere klauw wordt gestaalborsteld en opgeschuurd en daarna ontvet. Vervolgens krijgt iedere klauw 3 strakke lagen met de kwast van de beste verf die beschikbaar is. De verf is een twee componenten hittebestendige lak die bestand is tegen alle weersomstandigheden en chemicaliën. In de verf zit een hechtende component die ervoor zorgt dat de verf goed blijft zitten en door de tweede component blijft de glansgraad jarenlang hoog (mits de klauwen regelmatig schoongemaakt worden) en kunnen de klauwen met de hogedrukspuit worden afgespoten. Het gehele proces duurt ongeveer 2,5 uur, dit is afhankelijk van de kleur en de type klauwen. Vervolgens mag er 1 uur niet gereden worden met de auto zodat de klauwen stofdroog kunnen worden.
Auto´s met grotere remklauwen met gladde oppervlakken (denk hierbij aan Porsches, Audi RS modellen, Mercedes AMG modellen, etc.) raad ik aan om te spuiten voor net wat strakker resultaat. Omdat je bij deze methode last hebt van nevel, wordt de auto volledig ingepakt zodat er geen nevel kan komen op de lak van uw auto. Ook bij deze methode worden de klauwen goed opgeschuurd en ontvet. Vervolgens wordt alles rondom de klauwen volledig afgeplakt zodat het eindresultaat netjes en strak is. De klauwen krijgen eerst twee lagen van een 2 componenten epoxy primer voor de beste hechting en het roestwerende element. Dan komt de gewenste kleur in drie lagen op de klauwen. Tot slot worden de klauwen afgewerkt met een 2 componenten blanke lak voor ultieme bescherming van de klauwen. Hierin kan er worden gekozen tussen mat, zijdeglans en hoogglans. Dit proces duurt ongeveer 5 uur en er mag daarna 1 uur niet gereden worden met de auto.